23 april 2009

Het is bijna zover!

Ik ben net thuis van m'n voorlopig even laatste avondje Big Bell. Morgen nog een vrije dag om te pakken etc. en vrijdag vertrek ik dan voor een weekje samen met m'n lieve meneer naar Hong Kong. Hij is er al een paar keer geweest en weet dus de leuke en bijzondere bezienswaardigheden wel te vinden. Ik heb er wel een beetje een verwachting van door het lezen van een paar boekjes en wat informatie op internet maar ik vind het super spannend. De dingen die ik zeker wil gaan doen zijn in ieder geval:

The Peak
Je kan lopend, met een taxi of met de peaktram omhoog en vanaf hier heb je bij goed weer een super uitzicht over Hong Kong.

Star Ferry
Deze boot vaart tussen HK Island en Kowloon en hier vanaf heb je ook gewoon een mooi uitzicht vanaf het water. Ik ben al meer dan normaal fan van een rondvaartje door een willekeurige gracht in Amsterdam dus dit ga ik zeker leuk vinden.

Symphony of Lights show
Elke avond om acht uur is er een licht show op de skyline van HK te zien. Sommige gebouwen hebben ook lasers die alle kanten op gaan en er is een muziekje bij. 

Birds/Flower/Fish Market


Desserts
Aaaahhh, één van mijn favoriete dingen, toetjes! Ze hebben hier heel veel toetjes- en gebakspeciaalzaken. Doe mij maar, eh... Alles?



Tattoo
Ik wil heel graag een lotus tattoeage laten zetten als ik daar ben. Starcrossedtattoo leek me na enige info een prima shop dus ik heb geprobeerd van te voren een afspraak te maken via mail maar ik moest toch echt langskomen. Ik hoop dat ze nog ergens tijd hebben in de dagen dat ik er ben.

Shoppen
Ik heb gespaard en de belastingdienst heeft me gesponsord dus ik ga shoppen tot ik niet meer kan. Alle grote merken zijn er te vinden maar in de vele (mega)winkelcentra en marktkraampjes is vast ook van alles te vinden.


Misschien ben ik wel wat vergeten maar ik heb in die 15 uur dat ik onderweg ben nog zat tijd om de boekjes nog eens door te bladeren zodat we niks missen.
Ik ben nu al weer overenthousiast en kan niet wachten tot ik er ben. Eerst maar eens slapen want t is al weer 04.14 en er moet morgen nog van alles gebeuren.








1 opmerking:

  1. hahahah, ik moet echt zo lachen om je enthousiasme en bijbehorende hyperactiviteit en slapeloosheid. zullen we asap een rondvaartje Utrechtse gracht doen? Met Abba op de speakers.

    BeantwoordenVerwijderen