24 maart 2009

Het is Stella


Ik hou van Franse films. Niet dat ik er nou zoveel gezien heb maar de films die ik gezien heb vond ik stuk voor stuk bijzonder. Op de een bepaalde manier zijn het altijd films waar ik achteraf nog lang over na kan denken. Het begon met La Haine en ook Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain liet een speciaal gevoel achter. Vandaag ben ik met Justin, mijn beste vriend en Filmhuis-partner, naar de film Stella geweest en deze voeg ik toe aan mijn lijstje "mooie Franse films"
Stella is een meisje dat eind jaren '70 opgroeit in het huis boven het café van haar ouders. Ze is bevriend met de stamgasten en weet al vroeg van alles wat zich bij de volwassenen in het café afspeelt. Als zij op een bekakte middelbare school terecht komt merkt ze dat de kinderen om haar heen een heel ander leven leiden. Ze probeert zich aan te passen maar dit kost haar veel moeite.
Door de ogen van het meisje zie je de twee totaal verschillende werelden waar zij zich in begeeft en hoewel ze door het milieu waar ze vandaan komt makkelijk een probleemkind had kunnen worden, geeft ze niet op en probeert ze er het beste van te maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten