28 maart 2009

Het is moeilijk

Op tijd naar bed gaan, het is en blijft een issue voor mij. Nou ja, in bed, dat lukt nog wel, maar die laptop dicht, boekjes aan de kant en televisie op standby, daar zit hem het probleem. Nadat ik om half drie vannacht klaar was met werk ben ik gelijk naar huis gegaan om nog een beetje in de buurt van die o-zo-nodige acht uur per nacht te komen. Ik weet van mezelf dat ik die uurtjes nodig heb omdat ik, bij korter dan zeven en een half uur slaap, zeker op werk, een chagrijnige zombie ben. Helaas heb ik me de afgelopen twee uur bezig gehouden met het bekijken van blogs, het luisteren van muziek en heb ik Ebay afgestruind. Gelukkig was ik sterk genoeg om dat laatste na een half uurtje weg te klikken, want ik heb nog wel eens buien waarin ik door blijf zoeken tot ik iets vind dat gekocht kan worden. Lukt dat niet op Ebay, dan zijn er ook nog de online shops van H&M, Topshop, Asos, Freshcotton of whatever op dat moment mijn boat floats. Zo begrijp je dat ik me hier aanzienlijke uren mee kan vermaken. Maar niet vanavond.
Ik klikte Ebay weg, om te gaan slapen. Dat was om half vier. Het is nu één over half vijf en vraag me niet wat ik de laatste 61 minuten heb gedaan want ik zou het je niet kunnen vertellen.
Mijn wekker gaat om half 11 en dat betekent dat als ik nu zou gaan slapen, ik nog vijf uur en 57 minuten heb voor ik er weer uit moet. Ik weet nu al dat me morgen een dodelijk saaie dag op werk te wachten staat waarbij ik rond half zes al compleet ingestort ben. Misschien heb ik geluk en mag ik in plaats van tot tien uur te werken, een uurtje of twee eerder stoppen. Maar met het ongeluk dat ik meestal heb als ik hier van tevoren zo hard op hoop, komt er net als ik van plan ben om mijn werkshirt aan de wilgen te hangen, nog even 30 man binnen met de vraag of ze nog wat kunnen eten. Plannetje verpest.. 
Dus morgen doe ik gewoon weer alsof ik het prima naar m'n zin heb en nog lang niet naar huis wil en dan hoop ik ondertussen maar dat die 30 personen die mijn dagen nog langer dan normaal doen lijken gewoon thuis pizza bestellen.
Ik ga er over dromen, nog vijf uur en 45 minuutjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten